
یکی از محبوب ترین سبک ها در دنیای امروز موتورسیکلت ها، کلاس موتورسیکلت های رترو است؛ به همین بهانه قصد داریم بهترین موتورسیکلت های جهان را در این سبک به شما معرفی کنیم.
موتورسیکلتهای رترو، سبکی از موتورسیکلتها هستند که طراحی و ظاهر آنها به دهههای گذشته بازمیگردد. آنها از طرحها، خطوط و جزییات ظاهری الهامگرفته از موتورسیکلتهای کلاسیک استفاده میکنند. سبک رترو در موتورسیکلتها تأکید زیادی بر زیبایی، سادگی و طراحی زمانهای گذشته دارد. عناصری مانند صندلیهای یکپارچه، صندوقچههای چرمی، فلاپهای قدیمی و استفاده از رنگهای کلاسیک معمولاً در موتورسیکلتهای رترو دیده میشوند. این سبک موتورسیکلتها نه تنها خاطرات گذشته دنیای موتورسیکلت ها را زنده نگه می دارند، بلکه با استفاده از فناوری و ویژگیهای مدرن، تجربه رانندگی مدرن را نیز فراهم میکنند.
از زمانی که، برند ترایامف در اوایل قرن بیستم این سبک موتورسیکلت ها را به دنیا معرفی کرد، اکثر تولیدکنندگان تصمیم به تولید موتورسیکلت در سبک رترو گرفتند، تا جایی که، مدلهای رترو به سرعت بخشی از مدلهای موفقتر در خطوط تولید آن ها شدند.
ترایامف Speed Twin 1200

اولین موتورسیکلت ترایامف، Speed Twin در سال ۱۹۳۸ معرفی شد که سرآغاز تمام موتورسیکلت های کلاسیک در دنیاست، اما این برند برای این که بتواند وارث خوبی برای اولین موتور سبک رترو خود معرفی کند، تصمیم به طراحی و تولید ترایامف Speed Twin 1200 گرفت. این موتورسیکلت با موتور ۱۲۰۰ سی سی، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور، از کمک های Marzocchi و ترمزهای Brembo استفاده میکند تا ترکیبی جذاب از سبک دهه ۶۰ و عملکرد و کنترل مدرن را ارائه دهد.
دوکاتی Scrambler

هیچ کس در زمانی که دوکاتی اسکرمبلر (Scrambler) به بازارهای جهانی عرضه شد توقع نداشت این موتورسیکلت چنین موفق و پرفروش عمل کند، حتا خود دوکاتی، آن هم بعد از مدل بسیار موفق مانستر، که در دهه ۹۰ معرفی شد. همانند ب ام و R nine T، دوکاتی اسکرمبلر یک موتور V-Twin هواخنک دارد، که می توان گفت یکی از بهترین پیشرانه ها در این کلاس موتوری است، زیرا در سبک رترو، رادیاتور آب همخوانی چندانی با طراحی موتورسیکلت ندارد و این یک محدودیت برای تولیدکنندگان در این سبک است. مدلهای اولیه ۸۰۰ سی سی بودند، اما در سال های بعد، دوکاتی حجم پیشرانه را به ۱۱۰۰ سی سی افزایش داد.
ترایامف Scrambler 1200 XE

ترایامف توانایی بینظیری در این دارد که یک مدل از موتورسیکلت های خود را با ارتقا مشخصات فنی و بازطراحی بدنه دوباره به بازارهای جهانی عرضه کند و عموماً این اقدام را برای تولید موتورسیکلت های خود در سبک رترو انجام می دهد. Scrambler ۱۲۰۰ XE همه ویژگیهای پویای موتورسیکلتهای ادونچر مدرن را در خود جای داده است. موتور دو سیلندر موازی ۱۲۰۰ سی سی، یک پیشرانه قدرتمند برای این موتورسیکلت است. حضور برندهای شوا، برمبو و اولینز نشان میدهد که ترایامف در جدیت انجام کار اصرار دارد و کیفیت ساخت باید دیده و حس شود تا باور شود.
ب ام و R nineT

R nineT یک نمونه منحصر به فرد در خط تولید کمپانی ب ام و است که تا به حال هیچ موتورسیکلتی مشابه آن تولید نکرده است، اگرچه نام آن اشارهای به R90S دهه ۷۰ دارد و همچنین روزهای ۹۰ سال تولید موتورسیکلت ب ام و را جشن میگیرد. همچنین ب ام و نسخههایی به مشتریان ارائه می دهد که می توانند براساس سلیقه شخصی خود آن ها را دیزاین و طراحی کنند، نام این نسخه ها Pure ،Urban G/S ،Racer و Scrambler است. این موتورسیکلت آن قدر محبوب شده که ب ام و تصمیم گرفته است پیشرانه دو سیلندر باکسر هواخنک خود را تا ۱۰ سال آینده تولید کند.
ایندین FTR1200

ایندین قبلاً موتورسیکلتهای رترو کروزر را به سبک آمریکایی ساخته بود، که شامل موتورهای V-Twin سردشده با هوا و طراحی آمریکایی بود، اما این کمپانی برای حرکت بعدی خود، ایندین مدل FTR1200 را معرفی کرد که الهام گرفته از مسابقات فلت ترک بود و به گذشته مسابقههایش اشاره میکرد. طراحی موتورسیکلت ایندین با الهام از گذشته و نگاهی به آینده است که این مدل را بسیار زیبا می کند. موتور V-Twin ۱۲۰۰ سی سی، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
کاوازکی Z900 RS

بهترین ایدهای بود که از طرف کمپانی ژاپنی به دنیای موتورسیکلت های رترو معرفی شد، کاوازاکی مدل کاملاً مدرن Z900 با موتور چهار سیلندر خطی بود که کاوازاکی با شاسی ترکیبی لولههای فولادی و آلومینیوم ریختهگری به جهان معرفی کرد و طراحی به شدت زیبا و کلاسیک این موتورسیکلت باعث شد بتواند بسیار محبوب و مشهور شود. در اوایل دهه ۷۰، ژاپنیها تازه در دنیای موتورسیکلت ها حضور پیدا کرده و مدلهایی مانند هوندا سیبی۷۵۰ و کاوازاکی Z1 را به جهان معرفی کرده بودند و کاوازکی با الهام از مدل محبوب خود تصمیم به طراحی مدل Z900 RS گرفت. Kawasaki Z900 RS بهترین روش برای تجربه مجدد گذشته با سطوح عملکرد و راندمان مدرن است.
ترایامف Thruxton 1200 RS

اکثر موتورسیکلت های کمپانی ترایامف در سبک و دنیای موتورهای کلاسیک است و این برند به ساخت موتورسیکلت های کلاسیک با امکانات مدرن در دنیا شهرت دارد. ترایامف تراکستون ترکیبی از سبک کلاسیک، عملکرد و کیفیت بی نظیر است. موتور قدرتمند این موتورسیکلت توانی معادل ۱۰۳ اسب بخار تولید می کند.
رویال انفیلد Interceptor

در دوره بحرانی پساجنگ جهانی دوم، که اکثر کشورهای اروپایی پس از ویرانی جنگ به دنبال ساخت و بازسازی بودند، تولیدکنندگان موتورسیکلت بریتانیایی در تلاش بودند موتورسیکلتی بسازند مانند مدل محبوب ترایامف با موتور تویین موازی که قبل از جنگ جهانی ساخته شده بود. امروز، موتور سیکلت اینترسپتور با موتور تویین موازی ۶۵۰ سی سی با الهام از موتورسیکلت های دهه ۵۰ میلادی طراحی و تولید شده است و با این استایل و شکل طراحی به خصوص پیشرانه براق آن، در دنیای موتورسیکلت های رترو بسیار محبوب و دوست داشتنی است.
یاماها XSR 900

همان طور که BMW R nineT در سبک موتورسیکلت های رترو بسیار منحصر به فرد است، XSR 900 نیز همانند آن نه تنها در لاین آپ یاماها مدل مشابهی ندارند، بلکه در دنیای موتورسیکلت های رترو بسیار خاص و محبوب است. یاماها در این موتورسیکلت به شدت تلاش کرده است طراحی با سبک کلاسیک و مدرن را با یکدیگر ترکیب کند و به مشتری ارائه دهد و باید گفت در این اقدام بسیار موفق بوده است، زیرا هنگامی که به طراحی کلی این موتورسیکلت نگاه می کنیم هم پارامترهای کلاسیک و هم مدرن را مشاهده می کنیم. همچنین یاماها XSR 900 یک پیشرانه سه سیلندری با قدرت ۱۱۷ اسب بخار دارد.
نوشته بهترین موتورسیکلت های جهان در سبک رترو اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.