Loading...

کارخانه مدرن که چراغ ریرا و تارا را تولید می‌کند طعمه حریق شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :73185
1403/04/30
28188

کارخانه مدرن که چراغ ریرا و تارا را تولید می‌کند طعمه حریق شد

کارخانه مدرن که چراغ ریرا و تارا را تولید می‌کند طعمه حریق شد

کارخانه چراغ ریرا در ساعات پایانی جمعه ۲۹ تیر ماه دچار آتش سوزی شد. کارخانه تولیدی معروف مدرن مرکز تولید چراغ خودروهایی مانند ریرا، دنا پلاس، تارا و… است. همچنین شرکت مدرن چراغ برخی از خودروها را به صورت انحصاری (تک منبع) تولید می‌کند. آیا ممکن است آتش سوزی کارخانه چراغ ریرا در روند تولید خودروهای داخلی مانند تارا، ریرا و دنا اختلال ایجاد کند؟

 

کارخانه چراغ ریرابیت ران – مجتبی اسماعیلی: به گزارش بیت ران به نقل از ایرنا علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار روز شنبه ضمن تشریح آتش سوزی در کارخانه تولید قطعات خودرو در فردوسیه شهریار اظهار داشت: “پیرو آتش سوزی در کارخانه تولید قطعات خودرو در شهر فردوسیه، آتش نشانی در محل حضور پیدا کرد ولی به دلیل گستردگی حریق، آتش نشان‌های شهرهای هفت گانه شهرستان نیز بلافاصله در محل آتش سوزی حاضر شده‌و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.”

 

بیشتر بخوانید: اولین واکنش وزیر صمت به ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کار کرده

کدام بخش‌های کارخانه تولید چراغ مدرن خسارت دیدند؟

کارخانه چراغ ریرا

وی افزود: “آتش سوزی گسترده در محل دپو مواد اولیه و محل نگهداری برخی از اقلام تولیدی و آزمایشگاه این کارخانه در فضایی حدود ۲هزار متر در دو طبقه اتفاق افتاد که منجر به سوختن وسایل موجود در این محل شد.”

فاتحی نژاد تصریح کرد: “با حضور به موقع و تلاش چند ساعته‌اطفای حریق عوامل آتش نشانی شهرستان شهریار، ضمن هماهنگی با اداره کل بحران استانداری، آتش نشانی‌های شهرهای ملارد، قدس و رباط کریم و آتش نشانی شهرداری های مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران در محل حاضر شدند و با تلاش بیش از ۴ ساعت اطفا حریق در حال انجام است.”

بیشتر بخوانید: واردات خودرو با کد ملی انجام می شود / جزییات جدید واردات خودروهای کارکرده

 

فرماندار شهریار درباره علت و خسارات جانی حادثه کارخانه چراغ ریرا ادامه داد: “علت آتش سوزی مشخص نیست و اطلاع دقیقی در دست نیست و با وجود خسارت مالی به کارخانه، خوشبختانه این آتش سوزی خسارت جانی در پی نداشت.”

محصولات شرکت مدرن چیست؟

کارخانه چراغ ریرا

کارخانه چراغ ریرا با نام کامل گروه پژوهش صنعت مدرن تولید کننده‌چراغ انواع خودروهای سایپا و ایران خودرو است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان چراغ خودرو در کشور است و جزو زنجیره تامین OEM خودروسازان به شمار می‌رود.

این شرکت در حال حاضر تولید کننده‌انحصاری چراغ خودروهای ریرا، دنا پلاس و تارا است. به عبارت دیگر اگر آتش سوزی کارخانه مدرن خسارات زیادی به جا گذاشته باشد، تامین چراغ‌ خودروهای ریرا، تارا و دنا پلاس، هم در خطوط تولید خودروسازان و هم در بازار قطعات یدکی، دچار اختلال خواهد شد.

 

گفتنی است هنوز شرکت ایران خودرو و سایپا به عنوان مصرف کنندگان اصلی چراغ‌های تولیدی این شرکت، اظهار نظری در زمینه آتش سوزی شرکت مدرن نکرده‌اند.

در تماس مستقیم بیت ران با ایران خودرو این شرکت حاضر به پاسخگویی نشد.

کارخانه شرکت مدرن در منطقه فردوسیه رباط کریم واقع در غرب تهران واقع شده‌است.

بیشتر بخوانید: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و دست دوم منتشر شد ؛ همه چیزهایی که باید بدانید

 

نوشته کارخانه مدرن که چراغ ریرا و تارا را تولید می‌کند طعمه حریق شد اولین بار در بیت‌ ران. پدیدار شد.