Loading...

زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی اعلام شد / بررسی موتور و مشخصات ظاهری

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :73421
1403/05/05
15933

زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی اعلام شد / بررسی موتور و مشخصات ظاهری

زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی اعلام شد / بررسی موتور و مشخصات ظاهری

زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی که در پارس خودرو تولید می شود، مشخص و اعلام شد. این خودرو با موتور شاهین پلاس اتوماتیک و گیربکس دستی پنج سرعته فعلی شاهین عرضه شود.

بیت ران – الهام زهره وند: ۲۸ فروردین ماهِ ۱۴۰۲ پارس خودرو کادیلا همان تندر ۹۰ ایرانیزه رونمایی شد.

خودرو کادیلا با موتور شاهین پلاس اتوماتیک و گیربکس دستی پنج سرعته فعلی شاهین عرضه شود.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

موتور کادیلا ال ۹۰ ایرانی 

کادیلا ال ۹۰ ایرانی با موتور ME16 به‌فروش خواهد رسید. این خودرو که در حقیقت همان نمونه نهایی پروژه P90 پارس خودرو است، بنابر اعلام بازدهی فنی بیشتری نسبت به تندر ۹۰ و ساندرو دارد.

احسان جابری رئیس هیات مدیره مگاموتور در گفت‌گو با بیت ران از جزئیات و مشخصات فنی موتور کادیلا خبر داد. به گفته وی: “پیشرانه تنفس طبیعی ME16 یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی است. این پیشرانه می‌تواند حدود ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه به سیستم VVT و اویل پمپ متغیر هم مجهز است.”

جابری درباره منشا این موتور توضیح داد: “پس از انجام مراحل قانونی با شرکت DAE چین قرارداد بستیم و پنج موتور در سه کلاس مختلف را انتخاب کردیم که سه تا از آنها در اولویت اول هستند. این پیشرانه‌ها قرار است در محصولات جدید سایپا استفاده شوند. الان موتورهایی در کلاس‌های ۱۶۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ سی‌سی داریم.”

به تازگی عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل پارس خودرو زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی را “تا پایان امسال” اعلام کرده‌است.

بیشتر بدانید: موتور دو لیتری آریا چه ویژگی‌هایی دارد؟ کیا سراتو الگوی کالیبراسیون آریا
در کانال آپارات بیت ران ببینید:

بررسی تغییرات کادیلا نسبت به ال ۹۰

تغییر قوای محرکه 

پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو پیش از این در گفت‌وگوی ویژه با بیت ران درباره تغییرات کادیلا نسبت به ال ۹۰ توضیح داده‌است.

وی در زمینه تغییرات این خودرو و چگونگی پاس کردن استانداردهای جدید به بیت ران گفت: “برای این کار مجبور شدیم قوای محرکه را عوض کنیم. چرا که قوای محرکه قبلی دیگر در دسترس نبود. همچنین تندر۹۰ استانداردهای جدید را پاس نمی‌کرد و مجبور شدیم برای پاس کردن استانداردها تغییراتی را در خودرو اعمال کنیم. چهره خودرو را تغییر دادیم و در داخل کابین هم تغییرات جزیی را ایجاد کردیم.”

موتور پارس خودرو کادیلاموتور پارس خودرو کادیلا ال ۹۰ ایرانی
در کانال آپارات بیت ران ببینید:

تغییرات ظاهری خودرو

شادچهره در زمینه قوای محرکه و امکانات خودرو افزود: “اتولایت و دیلایت به چراغ‌های جدید جلو اضافه شده‌اند. همچنین این خودرو قرار است با پیشرانه ME16 سایپا و گیربکس ۵F18 که در شاهین هم استفاده‌شد، به بازار عرضه شود. سیستم کنترل پایداری نیز به این خودرو اضافه شد.”

مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو در زمینه تغییرات ظاهری و استانداردهای تصادف خودرو افزود: “کادیلا استانداردهای حفاظت از عابر پیاده، تصادف از جانب و تصادف از پشت را که تندر۹۰ قادر به پاس کردن آن‌ها نبود را پاس می کند.”

او به تغییرات کابین هم اشاره کر و گفت: “روی داشبورد خودرو سیستم مالتی مدیا اضافه شد و سیستم تهویه مطبوع نیز به حالت نیمه اتوماتیک در آمد. همچنین کلیدهای بالابر شیشه و مجموعه سوییچ بانک خودرو هم تغییراتی داشت. فرمان خودرو نیز برقی شد. صندلی‌های خودرو به علت مسایل استاندارد و همچنین نمای ظاهری تغییر کردند.”

بیشتر بدانید: موتور شاهین پلاس اتوماتیک به تولید رسید+ مشخصات موتور 
در کانال آپارات بیت ران ببینید:

نوشته زمان عرضه کادیلا ال ۹۰ ایرانی اعلام شد / بررسی موتور و مشخصات ظاهری اولین بار در بیت‌ ران. پدیدار شد.