Loading...

بی وای دی به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :75213
1403/06/17
4085

بی وای دی به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شد

بی وای دی به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شد

در ماه جولای امسال، بی‌وای‌دی با فروش ۳۱۵ هزار دستگاه، پس از تویوتا و فولکس‌واگن به سومین برند پرفروش جهان تبدیل شده است.

اکستریم VX اکستریم VX

بی‌وای‌دی هر هفته خبر از ورود به بازار خودروی کشور دیگری می‌دهد. از جمهوری ترینیدادوتوباگو گرفته تا کره جنوبی، خودروهای این برند چینی هم‌اکنون در سراسر جهان به فروش می‌رسند هرچند که بازار ایالات‌متحده هنوز یک استثناء بزرگ است. بااین‌حال، حتی بدون حضور در بازار بزرگ آمریکای شمالی، بی‌وای‌دی در جولای گذشته به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شده است. دو برند اول عبارت‌اند از تویوتا با فروش ۶۵۱,۲۰۰ دستگاه و فولکس‌واگن با ۳۴۶,۲۰۰ دستگاه درحالی‌که بی‌وای‌دی با فروش ۳۱۵,۶۰۰ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته است. این در حالی است که تسلا با فروش ۱۱۲,۴۰۰ دستگاه خودرو در جولای امسال، در رتبهٔ سیزدهم جهان دیده می‌شود.

حدود دوسوم از فروش بی‌وای‌دی به خودروهای هیبریدی اختصاص داشته است اما فروش خودروهای الکتریکی این شرکت هم ۱۲ درصد افزایش یافته است. البته بی‌وای‌دی در ابتدای سال جاری فروش قدرتمندی را تجربه نکرد و به همین دلیل، علیرغم عملکرد قابل‌توجه در جولای، در فروش کلی تا اینجای سال، در جایگاه هشتم و پشت سر برندهایی مثل هوندا و شورلت قرار دارد. همچنین اگر مجموع فروش شرکت‌ها را در نظر بگیریم یعنی کل فروش جنرال موتورز بجای فقط برند شورلت یا کل فروش استلانتیس، بی‌وای‌دی هنوز خیلی عقب خواهد بود. بااین‌حال، همین عملکرد بی‌وای‌دی هنوز هم چشمگیر است زیرا این شرکت دیگر خودروی بنزینی خالص عرضه نمی‌کند و تمام فروش آن به مدل‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی اختصاص دارد.

ازآنجایی‌که محصولات بی‌وای‌دی خودروهایی مطلوب با قیمت رقابتی هستند، هجوم خریداران به سمت ساخته‌های این شرکت عجیب به نظر نمی‌رسد. همین موضوع باعث نگرانی دولت‌های اروپایی و همین‌طور خودروسازان غیرچینی شده است. همچنین انتظار می‌رود در ادامهٔ امسال فروش بی‌وای‌دی همچنان روند افزایشی داشته باشد زیرا فروش خودرو در چین در نیمهٔ دوم سال بیشتر می‌شود. یکی از دلایل رکود فروش بی‌وای‌دی در ابتدای سال ۲۰۲۴، شلوغی و مراسم‌‌های سال نوی چینی بود که خریداران را از خریدهای بزرگ مثل خودرو بازمی‌دارد.

به نظر می‌رسد تعرفه‌های اتحادیهٔ اروپا، آمریکا و کانادا نتوانسته‌اند مانع رشد بی‌وای‌دی شوند زیرا این شرکت چینی همچنان به گسترش حضور خود در بازارهای جدید ادامه می‌دهد و زنجیرهٔ تأمین قطعات خود را متنوع‌تر می‌کند. تعرفه‌های اتحادیهٔ اروپا از ابتدای جولای اعمال شد و تعرفه‌های آمریکا و کانادا نیز ورود بی‌وای‌دی به این دو بازار بزرگ را غیرممکن کرده است. بااین‌حال، این شرکت چینی برای دور زدن تعرفه‌ها، به دنبال خرید یا ایجاد کارخانه در اروپا و مکزیک است تا بتواند خودروهای خود را بدون اعمال تعرفه در قارهٔ سبز و آمریکای شمالی عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۳ رای برچسب هاآمار فروش اخبار خودرو