Loading...

انواع بیمه موتور سیکلت

انواع بیمه موتور سیکلت

انواع بیمه موتور سیکلت

بیمه یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که وسایل نقلیه باید داشته باشند و انواع بیمه موتور سیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین حتما باید با انواع بیمه آشنایی کامل داشته باشید تا اگر مشکلی برایتان پیش بیاید یا خدایی نکرده تصادفی برایتان رخ دهد، بدانید که از بیمه خود باید چه انتظاراتی داشته باشید. بزرگ‌ترین مزیت بیمه‌ها این است که معمولا درصد زیادی از خسارت را پرداخت می‌کنند و همین امر می‌تواند شما را بابت هزینه‌ها کمی آسوده خاطر کند.

برای وسایل نقلیه‌ای مانند موتور سیکلت و یا خودرو، بیمه شخص ثالث اجباری است، زیرا در صورت بروز تصادف، بیمه می‌تواند ریسک‌های جانی و مالی را کاهش دهد. در ادامه این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره انواع بیمه موتور سیکلت در اختیارتان قرار دهیم.

آنچه می خوانید: پنهان 1) استعلام انواع بیمه موتور سیکلت 2) قیمت بیمه موتور سیکلت 3) قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه 4) قیمت بیمه موتور سیکلت ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ چگونه است 5) پرداخت اقساطی بیمه موتور سیکلت 6) ارزانترین بیمه موتور سیکلت را بشناسید 7) بهترین بیمه موتور سیکلت کدام است؟ 8) خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت از با یدک تیمچه 9) سخن پایانی 10) مطالب مرتبط:

استعلام انواع بیمه موتور سیکلت

فرقی نمی‌کند که مدل موتور سیکلت شما چیست و یا در چه سالی ساخته شده است، در یدک تیمچه می‌توانید استعلام قیمت انواع بیمه موتور سیکلت را دریافت کنید. تنها اطلاعاتی که از موتور نیاز است، شماره پلاک موتور و کد ملی مالک موتور است که باید در صفحه استعلام قیمت بیمه موتور و یا صفحه خرید بیمه موتور سیکلت وارد کنید. اگر به شما پلاک دسترسی ندارید، می‌توانید فقط با اطلاعاتی مانند کد ملی مالک، نوع موتور و سال ساخت، قیمت بیمه موتور سیکلت خود بگیرید.

بنابراین یدک تیمچه با روش های استعلام انواع بیمه موتور سیکلت به شما آسان‌ترین راه را برای خرید بیمه موتور معرفی کرد. همچنین باید بدانید که با هر برند، مدل و سال ساختی می‌توانید برای خرید بیمه اقدام کنید که ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت از یک ماه شروع می‌شود و در چند مرحله می‌توانید آن را خریداری کنید.

خرید بیمه موتور سیکلت

قیمت بیمه موتور سیکلت

بیمه‌های موتور سیکلت در مدت‌های بیمه ۳ ماهه موتور سیکلت ۳۰ درصد حق بیمه سالانه، قیمت بیمه ۶ ماهه موتور سیکلت ۶۰ درصد حق بیمه سالانه و نرخ بیمه ۹ ماهه شخص ثالث ۹۰ درصد حق بیمه سالانه و ۱ ساله قابل خریداری هستند. اما معمولا بیمه موتور سیکلت‌ها یک ساله است و بیمه‌های کوتاه مدت معمولا برای کسانی است که قصد فروش موتور سیکلت را دارند. البته در برخی شرکت‌های بیمه نیز بیمه ۱ ماه موتور سیکلت نیز دیده شده که به صورت درصدی از حق بیمه یک ساله محاسبه خواهد شد. در ادامه درباره انواع بیمه موتور سیکلت بیشتر اطلاع پیدا می‌کنید.

قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه

بدون گواهینامه رانندگی کردن، چه با خودرو چه با موتور سیکلت بسیار خطرناک است. زیرا این شخص با قوانین آشنایی کاملی ندارند و برای دیگر افراد نیز تهدید محسوب می‌شود. در خصوص موتور سوارها این موضوع جدی‌تر است و اگر کسی که بدون گواهی‌نامه پشت موتور نشسته باشد و تصادف کند. بیمه برای پرداخت خسارت‌ها، یکی از روش‌های زیر را در دستورکار قرار می‌دهد.

  • پرداخت خسارت مالی برای شخص ثالث: اگر فرد بدون گواهینامه مقصر شناخته شود، شرکت بیمه هر هزینه‌ای که برای شخص ثالث مشخص شده باشد را پرداخت کرده و پس از اتمام پرداخت‌ها، مقصر باید این خسارت را به صورت نقد و یا اقساط به شرکت بیمه بپردازد.
  • پرداخت خسارت جانی شخص ثالت: در این حالت اگر راننده موتور سیکلت مقصر بوده، همچنین حادثه نیز تلفات جانی بر جای گذاشته باشد، بیمه موتور حتی ۱ ریال از خسارت جانی شخص ثالث را پرداخت نمی‌کند. پرداخت توسط بیمه توسط ماده ۳ قانون بیمه موتور سیکلت منع شده است. زیرا در این قانون آمده است که برای پرداخت دیه به راننده مقصر، مالکیت گواهینامه و وسیله نقلیه مرتبط الزامی است.
  • پرداخت خسارت مالی و جانی شخص ثالث: در صورتی که راننده موتور سیکلتی که گواهی‌نامه ندارد، مقصر نباشد، شرکت بیمه موظف است که تمامی خسارات مالی و جانی را پرداخت نماید.
  • استعلام بیمه موتور سیکلت

    قیمت بیمه موتور سیکلت ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ چگونه است

    قیمت بیمه با مبلغ دیه‌ای که در ابتدای هر سال تخصیص می‌یابد، رابطه مستقیم دارد. بنابراین هر زمان که دیدید قیمت بیمه افزایش پیدا کرده، بدانید به مراتب دیه نیز بیشتر شده است. برای محاسبه قیمت انواع بیمه موتور سیکلت باید در ابتدا موتور سیکلت توسط سازمان مرکزی بیمه ارزش گذاری شود که بر اساس مدل، قدرت، تعداد سیلندر، حجم انجین و دیگر شاخص‌ها انجام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که نرخ پایه بیمه ثالث موتور سیکلت برای هر کدام از موتور سیکلت‌های زیر متفاوت است.

    • موتور سیکلت گازی
    • موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر
    • موتور سیکلت دو سیلندر و بالاتر
    • موتور سیکلت دارای سه چرخ و سایدکار

    با توجه به توضیحات داده شده می‌توان گفت که نرخ بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ بر اساس مدل موتور سیکلت و سال ساخت آن طبق موارد زیر است:

    • موتور سیکلت‌های گازی با مبلغ پایه ۵۸۲ هزار تومان
    • موتور سیکلت‌های دنده‌ای یک سیلندر با مبلغ پایه ۷۱۱ هزار تومان
    • موتور سیکلت‌های دنده‌ای دو سیلندر به بالا با ملغ پایه ۷۸۱ هزار تومان
    • موتور سیکلت‌های دنده‌ای سه چرخ و سایدکار با مبلغ پایه ۸۴۰ هزار تومان

    بنابراین باید متوجه شده باشید که بیمه پایه هر موتور سیکلت با توجه به ارزش آن قیمت گذاری می‌شود. همچنین نوع موتور سیکلت نیز که هزینه‌های مختلفی دارند، در مبلغ پایه بیمه تاثیر دارد که می‌توان به موتور گازی با کمترین نرخ بیمه و موتورهای دنده‌ای سه چرخ و سایدکار با بیشترین نرخ بیمه اشاره کرد. وقتی که نرخ بیمه بیشتر می‌شود، از سمت دیگر پوشش بیمه نیز افزایش پیدا می‌کند.

    به طوری که در سال ۱۴۰۱ از ۲۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان پوشش بیمه قابل دریافت است که البته مبالغ بیشتر باعث بیشتر شدن حق بیمه خواهد شد. در نظر داشته باشید که جدا از نرخ پایه و پوشش مالی انتخابی توسط مالک موتور سیکلت، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث که از ۵ تا ۷۰ درصد است، بر روی نرخ حق بیمه موتور سیکلت تاثیر می‌گذارد؛ البته جریمه دیرکرد را نیز فراموش نکنید.

    پرداخت اقساطی بیمه موتور سیکلت

    پردخت اقساطی بیمه موتور سیکلت خدمتی است که برخی از شرکت‌های بیمه آن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که روشی بسیار خوبی برای برخی کاربران است. در صورتی که قصد خرید انواع بیمه موتور سیکلت از یدک تیمچه را دارید، باید بدانید که شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، به صورت زیر است:

    • پرداخت ۵۰ درصد مبلغ بیمه ‌نامه به صورت نقدی
    • تسویه بقیه مبلغ در ۱ تا ۳ فقره چک و در بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه با توجه به نوع شرکت

    ارزانترین بیمه موتور سیکلت را بشناسید

    همانطور که می‌دانید نرخ بیمه نیز هر ساله با افزایش روبرو می‌شود و این مورد نیز از تورم جا نمانده است. امسال که سال ۱۴۰۱ باشد، هزینه بیمه با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است که برای افراد زیادی شرایط را سخت‌تر کرد. بنابراین منطقی است که کاربران به دنبال ارزانترین بیمه موتور سیکلت باشند تا هزینه‌های را کاهش دهند. توجه داشته باشید که بیمه نامه را به موقع تمدید کنید و حق بیمه را در زمان معین شده واریز کنید تا جریمه دیرکرد شامل شما نشود. در ادامه جریمه دیرکرد انواع بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ را به شما خواهیم گفت:

    • نرخ جریمه بیمه موتور سیکلت گازی روزانه ۱۵۹۵ تومان
    • نرخ جریمه بیمه موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر روزانه ۱۹۴۸ تومان
    • نرخ جریمه بیمه موتور سیکلت دنده‌ای دو سیلندر به بالا روزانه ۲۱۴۰ تومان
    • نرخ جریمه بیمه موتور سیکلت دنده‌ای سه چرخ و سایدکار روزانه ۲۳۰۱ تومان

    پیشنهاد می‌کنیم که بهترین بیمه موتور سیکلت را با پوشش کامل خریداری کنید که در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی شود. موارد زیر را برای کاهش هزینه‌های رعایت کنید.

    • تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث و کاهش مبلغ جریمه دیرکرد بیمه ثالث موتور
    • رعایت قوانین رانندگی و استفاده از تخفیف عدم خسارت تا سقف ۷۰ درصد

    ارزانترین بیمه موتور سیکلت

    بهترین بیمه موتور سیکلت کدام است؟

    سوال بسیاری از کاربران این است که بهترین بیمه موتور سیکلت کدام است؟ توجه داشته باشید برای اینکه بهترین بیمه موتور سیکلت را خریداری کنید، باید شرایط را به طور کامل در نظر گرفته و بدانید که اگر تصادفی رخ داد و یا زمانی که نیاز به استفاده از بیمه شد، کدامیک بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهند. در پایان این بخش می‌توانید بهترین بیمه موتور برای خود انتخاب کنید.

    • در زمان انتخاب بیمه شخص ثالث، پیشنهاد می‌کنیم که هر پوششی که به آن نیاز دارید را انتخاب کرده و برای پوشش‌های جانبی هزینه‌ای پرداخت نکنید تا هزینه‌ها معقولانه‌تر شود.
    • بیمه و سقف آن را برای شخص ثالث بر اساس نوع مدل و کاربری موتور انتخاب کنید. معمولا برای موتور سیکلت با تعهدات مالی تا ۵۰ میلیون کافی است.
    • به تعداد مراکز پرداخت خسارت و توانایی مالی شرکت‌ بیمه توجه کنیم.

    خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت از با یدک تیمچه

    اگر قصد خرید بیمه موتور سیکلت را دارید، یدک تیمچه می‌تواند سه روش استعلام بیمه موتور سیکلت و خرید بیمه موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهد. در ابتدا باید شرایط بیمه را بررسی و آن را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. اگر نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید، پس از استعلام قیمت بیمه موتور سیکلت می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را در این باره دریافت نمایید. مشاوران ما بدون اینکه طرف هیچ یک از شرکت‌ها را بگیرند و تبلیغ هر کدام از شرکت‌ها را کنند، بهترین شرکت را برای بیمه موتور سیکلت با توجه به شرایطی که دارید، به شما معرفی خواهند کرد.

    سخن پایانی

    در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم که انواع بیمه موتور سیکلت را معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید، بیمه موتور سیکلت بسیار مهم است و علاوه بر این وسیله نقلیه، حتی برای دوچرخه‌ها نیز باید اعمال شود تا شما حداقل از هزینه‌های مالی در امان باشید. درست است که خرید بیمه راه آسانی است، اما پیشنهاد می‌کنیم که آن را جدی بگیرید و اطلاعات خود را در زمان خرید انواع بیمه موتور سیکلت به درستی وارد کنید. به ما بگویید که شما از چه بیمه‌ای استفاده می‌کنید و آیا راضی هستید؟

    مطالب مرتبط:

    سریع ترین موتور سیکلت های ساخته شده توسط بشرسریع ترین موتورسیکلت جهان کدام است؟ بررسی ۱۰ موتور سیکلت سریع جهان موتور سیکلت مفهومی چیست؟چند موتور سیکلت مفهومی که هنوز تولید نشده‌اند. عجیب‌ترین موتور سیکلت‌هاآشنایی با ۱۲ مدل از عجیب‌ترین موتور سیکلت‌هایی که تا به امروز ساخته شده‌اند کاوازاکی زد 650 آر اسمعرفی موتور سیکلت کاوازاکی Z650RS، شاهکاری از صنعت موتورسازی ژاپن