Loading...

بالاخره با واردات خودرو دست دوم موافقت شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :32502
1401/11/11
2458

بالاخره با واردات خودرو دست دوم موافقت شد

بالاخره با واردات خودرو دست دوم موافقت شد
واردات خودروها با کارکرد زیر ۵ سال

واردات خودروها با کارکرد زیر ۵ سال بالاخره مورد تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت. بدین ترتیب وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور می‌تواند خودروهای دست دوم متناسب با بندهای قیدشده در آیین‌نامه را وارد کشور کند.

خودروهای کارکرده نیازی به سفارش ساخت ندارند و فرایند واردات آن‌ها با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. به علاوه به‌دلیل دست دوم بودن، قیمت این خودروها کمتر است و با توجه به بودجه تخصیص‌یافته چه در سال ۱۴۰۱ و چه در سال ۱۴۰۲، می‌توان تعداد بیشتری خودرو وارد کشور کرد.

با تصویب واردات خودروها با کارکرد زیر ۵ سال همچنین می‌توان منتظر تنوع بیشتر در بازار بود. به علاوه، مصرف‌کنندگان نیز حق انتخاب‌های بیشتری داشته و می‌توانند از خودروهای باکیفیت خارجی، مدل دلخواه خود را خریداری کنند. خودروهای باکیفیت ولی دست دوم خارجی ضمن کمک به توسعه حمل‌ونقل، مصرف سوخت را پایین می‌آورند.

قیمت خودروهای خارجی و نحوه عرضه آنها

واردات خودرو پس از تقریبا پنج سال از سر گرفته شده و عرضه خودروهای خارجی به کشور شور و شوق بسیاری را در بین مصرف‌کنندگان به وجود آورده است. با این حال علیرغم تأکید دولت روی ورود خودروهای اقتصادی قابل دسترس برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه، خودروهای خارجی به‌محض ورود به کشور به‌دلایل متعددی مثل تخصیص عوارض، مالیات و …، با قیمت بالایی عرضه می‌شوند.

به علاوه، این خودروها در بورس کالا به فروش و در حقیقت به مزایده گذاشته می‌شوند و در نتیجه مشتریانی قادر به خرید آن‌ها هستند که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهند. بدین ترتیب به نسبت عطش مصرف‌کنندگان، خودروها با قیمت بالایی در بورس کالا فروخته می‌شوند. واردات خودروهای کارکرده با کارکرد زیر ۵ سال می‌تواند چاره‌ای برای این مشکل در نظر گرفته شود. با وفور خودرو در بازار، عطش مصرف‌کنندگان فروکش می‌کند. زمانی که عرضه پاسخگوی نیاز مشتریان شود، قیمت‌ها ثبات پیدا کرده و وابستگی آن‌ها به عواملی همچون بهای دلار کمتر می‌شود.

نوشته بالاخره با واردات خودرو دست دوم موافقت شد اولین بار در وبلاگ کارنامه. پدیدار شد.