Loading...

تویوتا برای سومین سال پیاپی بزرگ ترین خودروساز جهان شد

تویوتا برای سومین سال پیاپی بزرگ ترین خودروساز جهان شد

تویوتا برای سومین سال پیاپی بزرگ ترین خودروساز جهان شد
تویوتا بزرگ ترین خودروساز جهانتویوتا بزرگ ترین خودروساز جهان

آمار عرضه خودرو در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که غول خودروسازی ژاپن برای سومین سال پیاپی بزرگ ترین خودروساز دنیا شده است و احتمالاً این روند رو به رشد را ادامه خواهد داد.

فهرست مطالب

  • فولکس واگن در مقام دوم فروش
  • پیش بینی آمار سال ۲۰۲۳

در سبد محصولات تویوتا همه مدل خودرویی می بینید، از خودروهای کوچک شهری گرفته تا شاسی بلندهای بیراهه نورد توسط این کمپانی تولید می شوند و اتفاقاً این خودروساز در همه این کلاس ها یا بهترین است و یا جزو بهترین ها به حساب می آید. تویوتا سال ۲۰۲۲ هم توانست مثل دو سال قبل به عنوان بزرگ ترین خودروساز دنیا دست پیدا کند. این عنوان در حالی رقم خورد که جهان خودرو هنوز درگیر کسری ها در زنجیره تأمین است و با این وجود، ژاپنی ها تاج پادشاهی را بر سر خود گذاشتند.

فولکس واگن در مقام دوم فروش

گروه تویوتا، که علاوه بر تویوتا شامل دایهاتسو و هینو هم می شود، تولید حدود ۱۰.۵ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۲۲ داشته است. گروه بزرگ فولکس واگن افت ۷ درصدی عرضه را در سال گذشته میلادی داشت و فروش این گروه به ۸.۳ میلیون دستگاه محدود شد. این کم ترین آمار تولید فولکس واگن در ۱۱ سال گذشته است و سومین سالی است که پایین تر از تویوتا قرار می گیرد. اما خطری جدی تمام خودروسازان دنیا را تهدید می کند که ممکن است باعث نزولی شدن آمار آن ها در سال های آینده شود. براساس بررسی ها، افت تقاضا را برای خودروهای نو در سال های آینده خواهیم داشت. همین موضوع باعث شده افت قابل توجهی را در ارزش سهام تسلا ببینیم و در کنار آن، بسیاری از کمپانی های بزرگ زنجیره تأمین به فکر تعدیل افتاده اند. روند مذکور آرام اما جدی است و می تواند قواعد کلی خودروسازی را برهم زند.

پیش بینی آمار سال ۲۰۲۳

تویوتا بزرگ ترین خودروساز جهانتویوتا بزرگ ترین خودروساز جهان

اگرچه در سالی که گذشت تویوتا قادر به تأمین لحظه ای بعضی از محصولاتش نبود و تأخیر طولانی مدت را برای محصولات پرطرف‌دار این نشان داشتیم، اما این کمپانی به خوبی به زنجیره تأمین خود سرعت داد و تا حدودی به شرایط تولید خود بهبود بخشید. همین باعث می شود که اول شدن دوباره این نشان در سال ۲۰۲۳ قابل پیش بینی باشد. باید دید در سال ۲۰۲۳ شرایط برای دیگر خودروسازان چگونه خواهد بود و چه تغییراتی را برای این صنعت خواهیم داشت، اما آن چه حالا واضح است سیر صعودی تویوتا ادامه دار خواهد بود و تویوتا فعلاً امپراتور صنعت خودروی جهان خواهد ماند.

به این مطلب رای دهید

نوشته تویوتا برای سومین سال پیاپی بزرگ ترین خودروساز جهان شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.